Interviu Femeia de azi: RuXandra Antohe crede în frumusețea ta interioară

*Interviu acordat revistei “Femeia de azi”

Ruxandra este una dintre acele puține persoane la care se văd din prima secundă și frumusețea, și generozitatea, și blândețea, și pasiunea pentru ceea ce fac. Așa am perceput-o când am văzut-o prima oară la Vfair în 2019 și tot ceea ce am aflat despre ea apoi nu a făcut altceva decât să confirme.

E radioasă și creează cosmetice care ajută femeile să radieze. Astfel, fiecare dintre noi ajunge să simtă că, atunci când își curăță tenul și se îngrijește de strălucirea lui, nu face decât să netezească drumul de la lumina interioară proprie spre lumea asta obscură care ne înconjoară și care are mare nevoie de ea.

I-ar fi plăcut să trăiască în anii ’20. Îi plac jazzul lui Louis Armstrong și stilul flamboaiant în modă, asortarea accesoriilor cu ro­ chiile rafinate. Dar Ruxandra Antohe trăiește acum, face parte din gene­ rația millennials și cultivă autentici­ tatea ca pe o cale spre strălucire. După absolvirea unui MBA în dome­ niul administrării afacerilor și marketingului, la City University of Seattle, Ruxandra a revenit în Româ­nia și a colaborat cu unul din cei mai mari specialiști de pe piața cosmeti­celor din România și din Europa, dr. farmacist Elena Cremenescu, în dorința de a reînnoda firul tradiției cosmeticelor românești de înaltă calitate. „Fiecare femeie ar trebui să aibă șansa să folosească produse de calitate la prețuri accesibile. Publici­tatea asociată marilor branduri și mass­-media promovează o imagine idealizată a femeii și sugerează înca­drarea într­-un concept nerealist și aproape imposibil de atins. Acest lucru poate fi dăunător, în special pentru tinerele care se află în căuta­rea unor repere de identitate. Eu cred că frumusețea femeii este unică și nu trebuie să existe o definiție ideală, criterii ultra restrictive.“

Proiecte cosmetice

În urmă cu câțiva ani, pentru a înțe­lege cum funcționează piața cosmeti­celor aici, Ruxandra a creat un proiect­ pilot, folosind pentru prima oară în România pulberea de diamant. „Orice produs nou de tip premium are un timp limitat în care poate evolua pe o piață fără concurență. Apoi ideea va fi preluată și de competitori. Acum sunt și alte produse similare pe piață, nu mai este ceva «wow», deci se impunea să ne orientăm spre ceva nou.“ 

Zis și făcut!

Acum ea m­-a cucerit vorbind cu pasi­une despre ideea de a oferi femeilor din România cosmetice premium la prețuri foarte accesibile, odată cu gama Xandra Derma Lift Activ. M­-a cucerit și frumusețea ambalajelor, concepute din sticlă pentru a permite conserva­rea în cea mai bună stare a produselor. Recipientele roșii din sticlă strălucesc pe masa de toaletă, sunt ceea ce eu numesc „obiecte bune“, obiecte cu forme pure pe care îți face plăcere să le privești, care îți induc automat o stare de armonie și bucurie de viață. Însă ceea ce uimește poate cel mai mult este calitatea produselor – efectul lor e cu adevărat „wow“. „Nu a fost un proces ușor, mi­-a mărturisit Ruxandra. Un produs de calitate în industria cos­ metică implică costuri pentru fabri­ care, design, marketing, distribuție și de aceea în final poate ajunge să coste mai mult. Împreună cu echipa mea, am cercetat peste 12 luni și apoi am decis să investesc în calitatea ingredi­entelor și a tehnologiei pentru obține­ rea unor produse revoluționare și de foarte bună calitate.“

Cruciadă pentru frumusețe

Implicându­-se personal mult și intens în suplinirea anumitor componente de creație, marketing, distribuție, ea a reușit să reducă din cheltuieli și, implicit, din prețul final al produsului la raft. Totul, într­-un soi de cruciadă pentru frumusețe la care îți dorești să participi – și chiar asta este una dintre țintele Ruxandrei, ca fiecare utiliza­toare să simtă că face parte din povestea Xandra. Într­a-devăr, lupta pentru frumusețea fiecăreia este cea care animă eforturile realizatoarei. Trăim într­-o lume a paradoxurilor, în care suntem asaltate de imagini glossy ale frumuseții standardizate și, în același timp, ni se cere să ne simțim bine în propria piele! Însă nu vom ajunge să ne simțim așa decât după ce ajungem să înțelegem și să iubim frumusețea noastră proprie. 

„Cu Xandra, ne dorim ca fiecare femeie să simtă că pielea îi este înfrumusețată din interior. Produsele noastre nu oferă doar o experiență unică, ci și o siguranță care va fi remarcată de cei din jur. Vrem să le fim parteneri în călătoria lor zilnică spre redescoperirea feminității interi­oare. Promovăm o altfel de frumusețe, una în care să acceptăm cu înțelep­ciune felul în care ne-­a construit natu­ra și să îngrijim cu dragoste ceea ce suntem. Idealizarea și perfecționismul excesiv duc mai degrabă la o uniformi­zare a frumuseții feminine. Însă umanitatea este foarte frumoasă tocmai pentru că e o mare diversitate, fiecare e unic și frumos în felul său.“

Româncele sunt printre cele mai frumoase femei din lume! Suntem avantajate genetic și avem o dorință suplimentară de a ne îngriji. 

Din interior

Ruxandra însăși este o persoană care radiază în jur armonie și frumusețe. Am întrebat­-o când a descoperit că es­te frumoasă și răspunsul m­a uimit puțin, prin firescul lui. „Cred că orice om este frumos și mereu am știut că sunt frumoasă. Frumusețea vine din interior și modul în care gândim ajută foarte mult. Bineînțeles că am și eu îndoielile mele, însă în ziua de azi incertitudinea face parte din viaţa noas­tră. În adolescență, am descoperit că, dacă ai grijă de tine și folosești pro­duse de calitate, poți pune în valoare ceea ce ai deja. Iar dacă adaugi o doză de optimism, categoric vei radia!“

O viață tumultuoasă

Ruxandra spune că marea ei realizare de până acum este lansarea brandului Xandra; faptul că produsele ei au putut fi cumpărate din toate magazinele dm (rețeaua germană de magazine de cos­ metice și bunuri de consum Drogerie Markt), în mai puțin de trei luni de la lansare, a fost o confirmare că se află pe drumul cel bun. „Peste cinci ani, văd deja produsele noastre în toată lu­ mea. Îmi doresc ca produsele cosmeti­ce românești să fie apreciate și în afara țării și, cu ele, cât mai multe femei să aibă acces la frumusețe, cu prețuri normale.“ Deși are o viață profesională intensă, ea ține să petreacă mult timp cu familia, unul dintre motivele pentru care a revenit în țară. Are activități la care nu renunță: joacă în continuare tenis (sport pe care l­a practicat în adolescență la nivel de performanță), apreciază natura și îi place să meargă la munte sau în alte locuri pitorești din România măcar câte două zile, pentru a se rupe de activitățile profesionale și, implicit, pentru a deveni mai creativă. „Când asculți muzică, admiri un tablou, citești o carte etc., simți cum, pas cu pas, te vindeci de urâtul din jur. Și cred că de aici începe totul. Depinde de cât de mult suntem dispuși să inves­ tim în «frumusețe» și cum contribuim la binele comun“, spune ea.

Sănătatea tenului începe cu acțiunea de curățare. Un ulei dema­chiant de calitate poate fi mult mai eficient decât laptele sau șer­vețelele demachiante și chiar decât un ulei bifazic. Pentru o bună cură­ țare a pielii, cosmeticienii profesi­oniști recomandă uleiul dema­chiant solubil în apă, adică hidrofil. La fel de importantă este hidrata­ rea. Când alegem o cremă de față, trebuie să ținem seama de echilibru, tonicitate, elasticitate, oxige­nare, sensibilitate, toxicitate.

O cremă de față trebuie să conțină măcar câteva ingrediente de o cali­tate foarte bună, precum acidul hialuronic (care este un umectant), extractul de trufe albe, vitamine, proteine. Noua gamă Xandra se numește Derma Lift Activ și oferă extractul de trufe albe și hyalu­ sphere, în premieră pentru un produs cosmetic fabricat în România. Produsele pot fi găsite pe www.x-andra.ro/shop și la stan­durile lanțului de retail Drogerie Markt (dm). 


POSTARI RECENTE